Home רכב חשמלי עמדת טעינה לרכב

עמדת טעינה לרכב

by cafe777


לייעוץ והצעת מחיר בחינם



תתחדשו לרגל רכישת רכב חשמלי? במדריך הבא נסביר כל מה שצריך לדעת על עמדות הטעינה הביתיות
נתחיל ביתרונות טעינה ביתית לרכבים חשמליים, עמדות טעינה  DC מול עמדות טעינה AC,  מהם השיקולים בעת התקנת עמדה, תשתיות טעינה חשמלית ועוד. קדימה מתניעים!
עכשיו זה רשמי מהפכת הרכב החשמלי נמצאת בעיצומה, בעולם בכלל וגם בישראל. כך נתונים שפורסמו לאחרונה ממשרד התחבורה, 15% מכלי הרכב שנמכרו באירופה בשנת 2021 הם כלי רכב חשמליים ובמדינות מסוימות השיעור גבוה הרבה יותר. בנורבגיה למשל, 82% מכלי הרכב החדשים שעלו על הכביש מאז תחילת השנה הם חשמליים.
בישראל המספרים עדיין יותר צנועים, ונכון להיום מדובר בכ-10%, אבל נתון זה עלול ללגרום לבלבול כי המגמה ברורה ומאז 2019 נתח השוק של המכוניות החשמליות בישראל מכפיל את עצמו מידי שנה. אפשר לראות את זה אפילו בפער במחירוני מכוניות יד שניה, ניתן לראות שמכוניות חשמליות והיברידיות שומרות על ערכן יותר מאשר מכוניות רגילות, וזה לא סתם במקרה. 
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

לייעוץ והצעת מחיר בחינם



צריך להיערך בהתאם לתשתית מקיפה
האתגר הגדול ביותר העומד בפני המדינה כרוך במעבר למשק מבוסס רכבים חשמליים הוא פיתוח תשתית הטעינה. כשם שהארץ כיום מרושתת בתחנות דלק היא תידרש לספק תשתית טעינה גם במרחב הציבורי לכלל האזרחים. כבר היוםישנם מאות עמדות  פרוסות בישראל באזורי מפתח והצפי הוא שגם התשתית הזו תצמח בשנים הקרובות באופן כמעט אקספוננציאלי. לצד תחנות טעינה ציבוריות, שימוש הולך ונרחב ברכב חשמלי פותח את הדלת בפני טעינת הרכב בבית.
יתרונות הטעינה הביתית
טעינה ביתית של רכב חשמלי מספקת יתרונות לבעלי הרכב בכמה אופנים. הראשון הוא מישור הנוחות; הרכב שלכם ממילא נמצא בחניה בבית כך שההטענה מאפשרת ניצול יעיל של הזמן, וחוסכת  הוצאות וביקורים בתחנת הדלק.
בנוסף, הטעינה הביתית האיטית זולה יותר בפער משמעותי (לעתים של עשרות אחוזים) מטעינה בעמדת טעינה מהירה. ויש עוד פרט חשוב מאוד – הטעינה הביתית הרבה יותר בריאה וטובה לסוללה החשמלית של הרכב. מכונית שעיקר הטעינה שלה היא טעינה ביתית תהנה מאורך חיי סוללה גבוה יותר ומפחות תקלות עתידיות. גורמים אלה מביאים לצורך להבין את ההבדלים בין סוגי הטעינה הקיימים. 
טעינת AC ו-DC – ההבדל הוא בהספק
כיום רווח השימוש בשני סוגים של עמדות טעינה לרכב חשמלי, AC ו-DC. הן שונות בעיקר בקצב הטעינה – עמדה בטכנולוגיית DC היא מהירה יותר, כשלרוב מדובר על טעינה של 80% מהסוללה בחצי השעה הראשונה של פעולת הטעינה. כיום ניתן למצוא בישראל עמדות DC מהירות בעיקר במעבר בין ערים, תחנות דלק ומרכזים מסחריים.
עמדות טעינה לרכב חשמלי AC הן עמדות לטעינה איטית יותר, והן יכולות לטעון סוללה שלמה בפרק זמן של מספר שעות. עמדות AC מתאימות במיוחד להתקנה בבתי מגורים, מקומות עבודה וכל מיקום אחר שבו מתרחשות עצירות לפרק זמן ממושך. במדינות שבהן הרכבים החשמליים יותר נפוצים הנתונים מצביעים על כך ש-60%- 70% מהטעינה של רכבים חשמליים מתבצעת באמצעות עמדות טעינה ביתיות, והביקוש לעמדות כאלה בישראל מלמד שמגמה זו זהה גם כאן.
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

לייעוץ והצעת מחיר בחינם



שיקולים בבחירת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
יש לא מעט גורמים שמציעים  התקנה תשתית לעמדת הטענה ביתית. המומחים של חברת המגן חשמל לרכבים חשמליים נחשבת לחלוצה ומובילת תחום הטעינה החשמלי בארץ עם מאות התקנות בתוואי שטח שונים,הידע והנסיון עושים את ההבדל, להלן מספר גורמים שמומלץ לשים אליהם לב לפני שבוחרים מטען ביתי לרכב חשמלי:
הבטיחות של עמדת הטעינה של המכונית היא מוצר חשמלי לכל דבר, על כל המשמעויות שהיא כרוכה בה. לכן, חשוב לוודא כי עמדת הטעינה אומתה במעבדות מוסמכות וכי קיבלה את כל תעודות הבטיחות לפני שעזב את המפעל של היצרן. בהקשר זה, מומלץ לבחור עמדת טעינה העומדת בתקני חברת החשמל IEC, ארגון הרגולציה הבינלאומי בתחום החשמל והאלקטרוניקה. 
אמינות
כאמור, המציאות בשוק של היום היא אחת שבה שחקנים שונים מציעים פתרונות שונים. לפני כן, חשוב להבחין בין היצרן של עמדת הטעינה לבין היצרן של עמדת הטעינה, המספק ומתקין אותו בפועל. לפני רכישת עמדת טעינה, מומלץ לשאול על היצרן ועל ניסיונו בתחום הטעינה החשמלית. כדאי להתרשם ממגוון המוצרים מאותו יצרן, שבו מדינות היא פועלת או אם יש לה נציגות מקומית. השורה התחתונה היא שמומלץ לבחור יצרן בעל ניסיון מוכח וידע בתחום הטעינה החשמלית שיש לו נציגות בישראל. 
ניהול אנרגיה דינאמי
לאחר שווידאנו את זהות היצרן והעמידה בתקני הבטיחות, נבדוק האם לעמדה שאנו מעוניינים לרכוש יש את הפיצ’ר המהותי עבור עמדה המותקנת בבית – ניהול אנרגיה דינמי ( Dynamic load management) בשילוב עם מונה בלוח.
מרכיב זה חשוב משום שהוא מאפשר לעמדת הטעינה למצות את האנרגיה הזמינה בבית לטובת הטעינה. במילים אחרות, המטען יקבל את ההספק הזמין באותו רגע בבית, וימנע מצבים של עומס יתר ונפילת החשמל בבית.
נוחות השימוש
בסופו של יום עמדת טעינה חשמלית היא אמצעי שנועד לשפר את חיינו ולהפוך אותם לנוחים יותר. לכן כדאי לרכוש עמדת הטענה שמתממשקת לאפליקציה שמאפשרת הפעלה ולשליטה של המטען מרחוק; מאפשרת הגבלת זרם ומספקת גישה לנתוני הטעינה ההיסטוריים.
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי 4

לייעוץ והצעת מחיר בחינם


עכשיו למחירים בהתקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

האם אתם מתכננים להשאיר אדי גז מאחור להתקדם אל העתיד לעבור לרכב חשמלי? מזל טוב לרגל ההחלטה הנבונה! עכשיו בואו נעשה סדר…
הכנתי מדריך בו אתה יכול אתה יכול לקרוא את כל הפרטים על המחיר של עמדת הטעינה של מכוניות חשמליות כאן. אני אגיד לך כי ברוב המקרים, תשלם לפחות 1,000ש”ח עבור ההתקנה.
 ברוכים הבאים למדריך ומידע שימושי על ההתקנה של עמדת טעינה ביתית אני רוצה לדבר על מה עוד יכול להשפיע על המחיר של עמדת הטעינה של מכונית חשמלית כאן. האם אתה מוכן? מתחילים! אנו מקווים כי בעוד כמה שנים תהיה תחנת טעינה בכל מקום אפשרי עבור מכוניות חשמליות. אנו מצפים לעמדות טעינה מהירות עבור כלי רכב חשמליים להיות נפוצים  לפחות כמו תחנות דלק בארץ, בכדי שכולנו נוכל לטעון רכבים חשמליים בנוחות ולנסוע  על הכבישים עם כלי הרכב החשמליים החדשים שלנו. כיום, למרבה הצער, עמדות טעינה ציבוריות עבור כלי רכב חשמליים מוגבלים. לכן, אם אתה שוקל רכישת רכב כזה, תצטרך להתקין תחנת טעינה לרכב חשמלי בבית שלך. מיקום הטעינה של המכונית נמצא בחניה של הבית שלך, כך שתוכל לחבר את המכונית למטען בלילה, ממש כמו חיבור לטלפון לפני השינה. רק רכב חשמלי דורש קצת יותר אנרגיה מאשר טלפון סלולרי, אז אתה צריך שקע חשמל עבור זה, כלומר, שקע חשמל המתחבר ישירות ללוח החשמל באמצעות קו חשמל פרטי. התקנת תחנת טעינה לרכב חשמלי מתבצעת על ידי חשמלאי מוסמך ומקצועי (מומלץ חשמלאי עם נסיון בהתקנות של עמדות טעינה). תהליך התקן מתג חדש בלוח ולמשוך משם קו חשמל לכניסה שבה יותקן השקע. למעט שקע החשמל, מותקנת גם הגנה, כלומר מתג שיכול לנתק את אספקת החשמל לשקע במידת הצורך. אם זה בית פרטי, התקנה בדרך כלל לוקחת פחות מיום.
 חשוב לציין: המחירים שתקראו להלן מתייחסים להתקנת תחנת טעינה בסיסית על ידי חשמלאי מוסמך ומקצועי, כלומר התקנת שקע חשמל והגנה בחניון. אם המכונית שלך דורשת עמדת טעינה ספציפית מחברה מסוימת או אם בחרת תחנת טעינה ספציפית, יהיה עליך לשלם על זה בנוסף לתשלום החשמלאי עבור עבודות תשתית. 
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

לייעוץ והצעת מחיר בחינם



תחנת טעינה עבור מכוניות חשמליות — מחיר למרבה הצער, אנחנו לא יכולים להגיד לך בדיוק  כמה אתה תשלם עבור תחנת טעינה לרכב חשמלי כאן ועכשיו. שלא כמו המחיר של החלפת שקע, למשל, זה לא משימה קלה ואין תקן עלות קבועה כאן. מה אנחנו כן יכולים להגיד? אנחנו אומרים לך מה המחיר הבסיסי ואיפה הוא זמין, מה המחיר מורכב ומה יכול להשפיע על זה, ואנחנו גם נותנים לך דוגמאות של עסקאות אמיתיות שנעשו על ידינו  באתר ואת המחירים ששולמו. 
המחיר הבסיסי של עמדת טעינה עבור מכוניות חשמליות הוא 700 עד  ש”ח1,200. זהו המחיר שאתה משלם כאשר תשתית האנרגיה של הבית שלך במצב טוב ואם מקום החניה שלך קרוב מאוד ללוח החשמל (עד 2-6 מטר). המחיר כולל הוספת מפסק חשמלי ללוח, הארכת קו חשמל ישיר לכניסה, והתקנת שקע חשמל ומפסק חשמלי בקופסת חניה ייעודית. המחיר של עמדת טעינה עבור מכוניות חשמליות יכול גם להגיע 3,000 ש”ח וגם ל ש”ח5,000. 
מתי ולמה? נסביר זאת  בפירוט. טעינה של המכונית החשמלית: קו החשמל לא תמיד קרוב ללוח החשמל ברוב המקרים, לכן העלויות גדילות  ותצטרך לשלם יותר עבור קו החשמל שפועל מהבית. עבור כל מטר של קו חשמל, אתה יכול לשלם בין 50 ל  ש”ח200. 
המחיר משתנה בהתאם לשני גורמים עיקריים: עובי החוט: כל רכב חשמלי מכיל הגדרות יצרן של מה כוח זרם חשמלי נדרש. חלקם צריכים 10 אמפר, אחרים צריכים 16 אמפר, ובמקרים נדירים, אפילו חיבור תלת פאזי. ככל שהזרם החשמלי גבוה יותר, כך הכבלים החשמליים המספקים אותו צריכים להיות גבוהים יותר, ומחירם יגדל בהתאם.
תוואי החיווטים: כבלי החשמל החדשים לא יכולים לעבור בחופשיות בסלון ובגינה, אלא הם צריכים להיות מוסתרים בצורה בטיחותית. לכן, המחיר יכול להשתנות במידה רבה: אם יש כבר הכנה של פיר או צינור שבו קו החשמל יכול להיכנס, העלות תיקטן ותוזל. אחרת, תצטרך לבחור אחת משתי אפשרויות: האפשרות הזולה ביותר היא להעביר את החוטים בתעלות פלסטיק רכוב על הקיר פחות אסטטי, 
ישנה אפשרות חציבה בתוך הקיר אסטטי בטיחותי אך יקר יותר. 
מחיר עמדת הטעינה של מכוניות חשמליות – השפעות נוספות בנוסף לקו החשמל הנדרש, גורמים אחרים עשויים להשפיע על מחיר עמדת הטעינה לכלי רכב חשמליים. אם אין מקום בארון החשמל שלך עבור מפסק חשמלי נוסף, החשמלאי יצטרך גם להתקין ארון חשמל קטן. 
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

לייעוץ והצעת מחיר בחינם



לפעמים תהליך ההתקנה כרוך בפירוק אבני הריצוף בגינה או בחניה שלך. במקרה זה, אתה צריך גם לערב איש מקצוע בתהליך ולשלם לו גם כן. עמדת טעינה  עבור מכוניות חשמליות לרכב חשמלי בעצם כבר מוסיף צריכת אנרגיה גבוהה למדי למערכת הביתית שלך. למרות שהיא צורכת חשמל בעיקר בלילה, כאשר רוב המכשירים לא עובדים, זה יכול להיות זמן טוב לחשוב על הגדלת חיבור החשמל אם החיבור החשמלי של הבית הוא קטן יחסית (25 אמפר). אתה יכול להתייעץ עם חשמלאי במידת הצורך כל מקרה לגופו. אם כן, תצטרכו לשלם כמה אלפי שקלים כדי להגדיל את האמפר. לפני שאתה נלחץ ….הדבר בבית תלוי באורך ובעובי קו החשמל הדרוש לך ובתוואי התשתית הביתית הקיימת שלך. 
הנה כמה הצעות של חשמלאים שהוערכו באתר ואת המחיר ששולם עבורם: התקנת עמדת הטעינה למכוניות חשמליות טעינת עמדת מכונית חשמלית בבית פרטי בפתח תקוה. מחיר:1100 ש”ח כולל מע”מ. תחנת טעינה לרכב חשמלי התקנת תחנת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף בתל אביב, כולל קווי חשמל מהקומה השנייה למגרש החניה. מחיר: 3000 ש”ח כולל מע”מ. עמדת טעינה למכוניות חשמליות למודרניזציה של תשתיות החשמל של הבית ולהכין את עמדת הטעינה למכוניות חשמליות בבית פרטי במבשרת ציון. מחיר: 5,000 ש”ח כולל מע”מ. עמדת הטעינה המומלצת על ידי חשמלאי למכוניות חשמליות אינה הדבר הזול ביותר שתתקין בבית, אך השקעה זו תחזיר לך את מחיר הדלק שתחסוך תוך חודשים ספורים. לכן, אם אתה מוכן להתחיל את התהליך, השלב הבא הוא למצוא איש מקצוע מתאים לעבוד איתו. כאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה ,יש לנו נסיון מקצועי בעשרות התקנות של עמדות טעינה ברחבי הארץ,הידע שצברנו יחסוך לך אלפי שקלים ועוגמת נפש גדולה לכל מיני חובבנים שנמצאים בשוק!
תגיות נוספות:
להטעין רכב לוקח להטעין הכי זול ניתן האם ניתן שני סוגי טעינה מהירה בעזרת כבל חשמלי עקבו תוכלו למצוא תשתית לעמדת הלילה המדריך הזה
שאתם צריכים וודאו שאתם העמדה הרצויה לסוג העמדה שקלים טובים מזג האוויר כמה עולה תומכים בטעינה לרכבים חשמליים לקחת בחשבון טעינה לבית טעינה מלאה בעמדת טעינה מערכת תלת חשמל רגיל סוג עמדת מדובר בבית עמדה במקום רים שעמדת טעינה נע בטווח הצריכה הביתית המובנה במכונית לעצור ולהטעין מאות שקלים חשמל ייעודי המשותף כדי כדאי שתהיה לך בתחום הטעינה חברת ההתקנה בעמדה ציבורית ללא עלות צורך להתקין המטען הזה תהיו צריכים סקר טכני מקדים בתנאי מזג אוויר טעינה כזו שאתם מחנים בחלק הבא לבית הפרטי כדאי לברר חלק גדול טעינה רגילה בעמדות ציבוריות הרכב יכול לקבל הספק הטעינה אורך חיי הסוללה מידע אודות לבצע התאמה מונה נוסף אפשר להתקין במיקום שבו טסלה מודל עמדות שכאלו שבשלב כלשהו דרישות ההתקנה משקע ביתי סגור תגובה בשעות השפל גישה נוחה שלא משנה אומר שתוכלו להחזיק מטען בדרך לאילת אחת מהחברות ביותר עבורכם מסביר נאמן לסוללה מלאה נמוך יותר תלת פאזית קצב הטעינה בחירת המיקום מקור החשמל עומדים בפני במקרים הללו בוחרים את סוג כמה עשרות מאפשרות טעינה שיהיה אפשר לפנות לחברת להתחבר ללוח בהמשך הכתבה בהמשך הכתבה לוודא שהם טעינה ברחוב שאלות נוספות ישנם משתנים חשוב להבין ישנו כבל פתרונות טעינה מסוגלות לספק ויש צורך מלוח החשמל חשוב לבדוק במקום העבודה נכון להיום במהלך היום עלויות ההתקנה חברת סונול רוב הזמן ברכב חשמלי שונים של עמדות ועד הבית בזמן הטעינה
פשוט מחבר בסופו של דבר אורך הכבל




בעלי הדירות הדירות ששני הדירות לפחות הדירות בבניין הדירות בבית רוב בעלי הדירות הדירות ששני שלישים בעלי הדירות בעלי דירות רוב בעלי אסיפת בעלי יתר בעלי שאר בעלי רוב בעלי הדירות ברכוש המשותף ברכוש משותף פגיעה ברכוש שימוש ברכוש שינויים ברכוש סביר ברכוש הטעינה ברכוש רשאי להשתמש ברכוש בתים משותפים בבתים משותפים בניינים משותפים בבניינים משותפים קבלת הסכמת חשמלי בבתים גרים בבתים אישור האסיפה אישור קיום אישור בכתב המשותף של הבניין הבניין כדי דיירי הבניין הבניין כדי לקבוע והמשותף של הבניין בהסכמת צורך בהסכמת אינה מהווה מפגע קיום ביטוח בעל דירה לצורך הקמת מבעלי דירות הכללית של בעלי הסכמת יתר הדיירים באסיפת הדיירים שאר הדיירים השייכים לדירה תנאי התקנת מהרכוש המשותף הרכוש המשותף שלישים של הרכוש חוק המקרקעין לחוק המקרקעין רישום המקרקעין טעינה לחיבור צורך בקבלת והולכת צנרת חשמל השימוש ברכבים אינם כוללים כעת במדינת ישראל חברות הביטוח דייר בבית דייר בבניין נושא התקנת נושא עמדות תקנון הבית תקנון מוסכם לדרוש מהמבקש לשעון החשמל צמודים לדירותיהם עיקרי המתווה הנדרשת להתקנת במשרד המשפטים בתקנון המצוי הזכות להשתמש אפקון תחבורה חשמלית רכב חשמלי הינה בתוספת לתקנות הפיקוח לראשונה מתווה הפרטי בדירה מקדמת חקיקה אסיפה כללית צורך באישור לקבל הסכמה תביעת הנציגות אחד מבעלי אינו רשאי המפקחת על רישום דירה לעשות בעל דירה לעשות דירה לעשות לפי עיקרי לפי עיקרי המתווה לפי עיקרי נזקי השריפה חשופים לנזקים נציגות הביניין בקשה מסודרת כסף רב קבעה כי עמדת רוח התקופה הוחלט להטיל רוח התקופה התקנת מתקנים אופיר פורת שימוש דומה שנציגות הבית שהתקנת מטען כיסוי ביטוחי פוליסת צד עורך דין הבתים המשותפים השכנים יכולים להתנגד בשנים האחרונות למפקח על המקרקעין חניה פרטית כללי הבטיחות ניתן לשנות אופיר פורת משרד האנרגיה חשוב לזכור בעתיד הקרוב סביר להניח לציין במפורש התקנון המצוי לבקש אישור ידי המבקש יותר ויותר מיליון שקל נזקי שריפה כיסוי ביטוחי צפייה בגלריה ומה לגבי צפייה בגלריה דיירים בבניין חקיקה בנושא חקיקה בנושא בעל הדירה בעל הדירה תזכיר החוק

נושאים נוספים:

עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
תחנת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה
מטען לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב
מטען ביתי לרכב חשמלי
טעינת רכב חשמלי
מטען ביתי לרכב חשמלי
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב
מטען לרכב חשמלי
טעינת רכב חשמלי
טעינה חשמלית לרכב
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי
טעינת רכב חשמלי בבית
טעינת רכב חשמלי בבית
תחנות טעינה לרכב חשמלי בישראל
זמן טעינה לרכב חשמלי
רכב חשמלי מומלץ
עמדות טעינה לרכב חשמלי בארץ
מטען לרכב מומלץ

Related Articles

Leave a Comment

תרצה שמנהל מכירות יחזור אליך?